Debata nad „Raportem o stanie Gminy Stary Sącz za 2024 rok”
Zgodnie z art. 28aa ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465, z późn. zm.) Burmistrz Starego Sącza co roku do dnia 31 maja przedstawia Radzie Miejskiej w Starym Sączu „Raport o stanie gminy” za rok poprzedni. Rada gminy rozpatruje raport, podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia absolutorium burmistrzowi. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę, w której głos mogą zabrać radni oraz mieszkańcy.
Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie składa do Przewodniczącego Rady Miejskiej pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 50 osób. Zgłoszenie mieszkańców do udziału w debacie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została Sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy.
Sesja, na której odbędzie się przedmiotowa debata zaplanowana jest na dzień 10 czerwca (wtorek) 2025 r. Do dnia poprzedzającego dzień sesji tj. 9 czerwca (poniedziałek) 2025 r. mieszkańcy mogą składać zgłoszenia do udziału w debacie za 2024 rok.
Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady zgłoszenia. Formularz zgłoszenia oraz wykaz osób popierających udział mieszkańca w debacie stanowi załącznik do niniejszej informacji. Można go także uzyskać w Biurze Rady Miejskiej, pok. 28 w Urzędzie Miejskim w Starym Sączu, w godzinach pracy urzędu.
Zgłoszenia mieszkańców dokonane po 9 czerwca 2024 r. nie będą rozpatrywane. Brak udziału mieszkańców w debacie nad raportem nie stanowi przeszkody do dalszego procedowania nad raportem.