Nowa dyrektor Samorządowego Żłobka w Starym Sączu
– Z radością ale i poczuciem ogromnej odpowiedzialności przyjęłam informację, że będę kierować Samorządowym Żłobkiem w Starym Sączu. To dla mnie ogromny zaszczyt ale i wyzwanie – stworzyć od podstaw bezpieczne, przyjazne i rozwojowe miejsce dla najmłodszych dzieci z naszej gminy-mówi Katarzyna Stawiarska, która od 1 lipca jest nowym dyrektorem Samorządowego Żłobka w Starym Sączu.
Katarzyna Stawiarska od ponad 19 lat pracuje z dziećmi. Jest nauczycielem wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Ukończyła studia magisterskie z pedagogiki oraz szereg studiów podyplomowych : z zarządzania placówką oświatową, oligofrenopedagogikę, psychologię rozwoju dzieci i młodzieży, logopedię oraz język angielski dla nauczycieli w przedszkolu. Ukończyła również Szkołę Muzyczną I stopnia na skrzypcach i fortepianie oraz II stopień uzyskując tytuł muzyka zawodowego, specjalność wokalista.
Swoją drogę zawodową rozpoczynała jako opiekunka dziecięca w przedszkolu, później nauczycielka w przedszkolu i zerówce aby z czasem objąć funkcję zastępcy dyrektora w Przedszkolu i Żłobku Niepublicznym w Tymbarku.
Praca z małymi dziećmi to dla niej nie tylko zawód ale też pasja i radość z codziennego towarzyszenia im w odkrywaniu świata. Prywatnie jest mamą dwójki dzieci – nastoletniej córki i małego synka – więc dobrze rozumie troski i oczekiwania rodziców.
-Stawiam na indywidualne podejście, rozwój emocjonalny i poznawczy poprzez zabawę, rytm, muzykę i bliskość. Moim celem jest stworzyć kompetentną i zaangażowaną kadrę, która każdego dnia z troską i uśmiechem otoczy dzieci opieką. Wraz z całym zespołem i przy współpracy z Samorządem zrobię wszystko aby żłobek był powodem dumy dla całej gminy-podsumowuje Katarzyna Stawiarska.
Powstanie żłobka to jedna z naszych priorytetowych inwestycji. To będzie pierwsza taka placówka w gminie, stąd tym bardziej jest oczekiwana przez mieszkańców. W budynku opiekę znajdzie 40 dzieci w wieku do 3 lat.
Na parterze żłobka przewidziano między innymi dwie sale dla maluchów, szatnię, zaplecza sanitarne, w tym również dla osób niepełnosprawnych, biura, magazyny czy kuchnię cateringową. Na poddaszu będą z kolei m.in. pomieszczenia socjalne, biurowe i sanitariaty.
Całość inwestycji ma kosztować trzy miliony złotych. Na realizacje udało się uzyskać dofinansowanie z programu Maluch Plus w wysokości około 50 procent wartości w tym na jego wyposażenie i pokrycie kosztów pracy w pierwszym okresie działalności.
