System DOKUMENTY ZASTRZEŻONE

Inicjatorem i prekursorem budowy Systemu DOKUMENTY ZASTRZEŻONE był Związek Banków Polskich. System działa od 1997 roku. Do 2008 roku tylko klienci banków mogli dokonywać zastrzeżeń utraconych dokumentów. Dziś każdy może i powinien poinformować o zagubionych bądź skradzionych dokumentach. Coraz więcej banków umożliwia zastrzeganie dokumentów także tym, którzy nigdy nie korzystali z usług bankowych. Oznacza to, że wejście do oddziału Banku dla wszystkich staje się najpewniejszym sposobem przed uchronieniem się od wielu przykrych konsekwencji związanych z utraceniem dokumentów.

Wystarczy zgłosić dokument w jednym banku, aby dane automatycznie przekazano do Centralnej Bazy Danych, a następnie rozesłano do wszystkich banków, operatorów telefonii komórkowych oraz tysięcy innych firm i instytucji korzystających z Systemu DZ – wszystko w czasie niemal rzeczywistym.

System chroni przed wyłudzeniami z użyciem cudzej tożsamości. Kilkanaście lat doświadczeń w sektorze finansowym, telekomunikacyjnym i pocztowym wskazuje bardzo wysoki poziom skuteczności walki z przestępstwami.

Więcej bardzo pożytecznych informacji na stronie

SYSTEM DOKUMENTY ZASTRZEŻONE

Źródło: Związek Banków Polskich

Skip to content