Referat Organizacji i Spraw Społecznych
pokój nr 26 (I piętro Urzędu)
tel. 18 446 02 70, 18 449 77 29
e-mail: ikaczor@starysacz.um.gov.pl
Zezwolenia na sprzedaż alkoholu:
1. Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego
- Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
- Uchwała Nr LIII/827/2018 Rady Miejskiej w Starym Sączu z dnia 17 października 2018 roku w sprawie ustalenia zasad usytuowania na terenie Gminy Stary Sącz miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych
- Uchwała Nr LIII/828/2018 Rady Miejskiej w Starym Sączu z dnia 17 października 2018 roku w sprawie ustalenia maksymalnej zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Gminy Stary Sącz
2. Opłaty
Opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych pobierane są zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
Roczna opłata za korzystanie z zezwolenia wynosi:
- 525,00 zł na sprzedaż napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa
- 525,00 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa)
- 2 100,00 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 18% alkoholu.
Powyższe opłaty dotyczą przedsiębiorców rozpoczynających działalność gospodarczą i wnoszone są na rachunek gminy przed wydaniem zezwolenia.
- 37 500,00 zł dla napojów alkoholowych o zawartości do 4,5% alkoholu oraz piwa – opłatę wnosi się w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,
- 37 500,00 zł dla napojów alkoholowych o zawartości od 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa) – opłatę wnosi się w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,
- 77 000,00 zł dla napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu – opłatę wnosi się w wysokości 2,7% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim.
Przedsiębiorcy, których roczna wartość sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych nie przekroczyła powyższych wartości, wnoszą opłatę w podstawowej wysokości.
Opłaty, o których mowa wnoszone są na rachunek gminy w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech równych ratach w terminach do 31 stycznia, 31 maja i 30 września danego roku.
DRUKI:
- Oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych za rok poprzedni (2019)
- wniosek rezygnacja z zezwolenia
- wniosek zezwolenie JEDNORAZOWE
- Wniosek o wydanie zezwolenia DETAL GASTRONOMIA
- wniosek zezwolenie CATERING
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o dokonaniu opłaty
- wniosek o wydanie zezwolenia na wyprzedaż zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych