Gminny żłobek w Starym Sączu pod znakiem kobiety!
Dwie panie powalczą o stanowisko dyrektora nowo powstającej placówki opiekuńczo-wychowawczej. Na pierwszym etapie ubiegało się o to stanowisko w sumie pięć kobiet, ale trzy z nich nie spełniły wymogów formalnych, stąd nie przeszły do drugiego. W finalnym etapie wyłonione kandydatki przejdą rozmowę kwalifikacyjną oraz będą musiały przedstawić swoją koncepcję funkcjonowania i rozwoju żłobka. Kto przejmie nowe obowiązki od września powinno rozstrzygnąć się jeszcze w maju.
Powstanie żłobka to jedna z priorytetowych inwestycji starosądeckiego samorządu. To będzie pierwsza taka placówka w gminie, stąd tym bardziej jest oczekiwana przez mieszkańców..
– Żłobek będzie dużym wsparciem dla rodziców, którzy chcą szybszego powrotu do pracy. Ich dzieci będą w tym czasie pod czujnym okiem fachowców -zapewnia burmistrz Starego Sącza, Jacek Lelek.
O przyjęciu dziecka do żłobka decydować będzie liczba uzyskanych punktów. Poniżej przedstawiamy kryteria wraz z punktacją:
- Dzieci z rodzin wielodzietnych (troje lub więcej dzieci), posiadających Kartę Dużej Rodziny – 5 pkt
- Dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności – 8 pkt
- Dzieci samotnie wychowywane przez rodzica, czyli przez osobę niepozostającą w związku małżeńskim lub będącą wdową/wdowcem, rozwiedzioną lub w separacji – 2 pkt
- Dzieci, których oboje rodzice (lub samotny rodzic) pracują na podstawie umowy (min. 20 godz. tygodniowo), uczą się dziennie, prowadzą działalność gospodarczą lub gospodarstwo rolne – 5 pkt
- Dzieci, których przynajmniej jedno z rodziców rozliczyło podatek dochodowy w Nowym Sączu, wskazując adres zamieszkania na terenie Gminy Stary Sącz – 3 pkt
- Dzieci, których rodzeństwo już uczęszcza do żłobka – 2 pkt
W przypadku równej liczby punktów decyduje data złożenia karty zgłoszenia. Maluchy, które nie zostaną przyjęte w głównym naborze będą umieszczone na liście oczekujących i przyjmowane w miarę zwalniania się miejsc.
W budynku opiekę znajdzie 40 dzieci w wieku do 3 lat.
Na parterze żłobka przewidziano między innymi dwie sale dla maluchów, szatnię, zaplecza sanitarne, w tym również dla osób niepełnosprawnych, biura, magazyny czy kuchnię cateringową. Na poddaszu będą z kolei m.in. pomieszczenia socjalne, biurowe i sanitariaty.
Całość inwestycji ma kosztować trzy miliony złotych. Na realizacje udało się uzyskać dofinansowanie z programu Maluch Plus w wysokości około 50 procent wartości w tym na jego wyposażenie i pokrycie kosztów pracy w pierwszym okresie działalności.
FOTO/Urząd Miejski w Starym Sączu