Siedemnastowieczna muzyka organowa z Bardejowa i Lewoczy w starosądeckiej farze
4. z cyklu koncertów na unikatowych organach barokowych Głowińskiego z 1679 roku w wykonaniu Artura Szczerbinina – w sobotę, 7 września o godz. 19.00.
W programie koncertu:
Samuel Marckfelner (1621–20.09.1674 – w 350. rocznicę śmierci kompozytora)
Praeambulum [octavi toni] (Lewocza 13994 [5A])
Samuel Marckfelner?
Fantasia octavi toni (Lewocza 13994 [5A])
Jan Pieterszoon Sweelinck (1561–1621)
Paduana Lachrymae SwWV 328 (Bártfa 27)
Samuel Marckfelner?
Praeambulum a 4 voci (Lewocza 13994 [5A])
Matthäus Apelles von Löwenstern? (1594–1648)
Intrada Herrn von Losestein (Bártfa 27)
Samuel Marckfelner
Fuga 6. Thoni (Pestrý zborník)
Samuel Marckfelner?
Primi toni praeambulum (Lewocza 13994 [5A])
Jan Zarewutius (1654–1699)
Benedicamus Dominicale (Bártfa 31)
Salomon Klein (ok. 1550–1597)
Pater noster (Lewocza 13994 [5A])
Samuel Marckfelner
Fuga (Pestrý zborník)
Samuel Marckfelner
Sieh mein Herr Gott (Lewocza 13994 [5A])
Sieh mein Herr Gott
Ach mein Herr Gott
Mein Herz mein Sinn ist fröhlich
Und weil mein Freud
Eh dir ich mich mein Herz
Samuel Scheidt (1587–1654)
Galliarda SSWV i 11 (Bártfa 27)
Artur Szczerbinin ukończył w roku 2012 Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną II st. w Przemyślu w klasie organów Daniela Prajznera, a w roku 2017, z wyróżnieniem, studia na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie organów prof. dr. hab. Marcina Szelesta. Jest laureatem III nagrody na II Międzynarodowym Konkursie Organowym w Katowicach „W kręgu europejskich organów barokowych” (2014). W roku akademickim 2015/16 odbył roczne studia w ramach stypendium Erasmus w Hochschule für Musik we Freiburgu, w klasie organów prof. Martina Schmedinga oraz Matthiasa Maierhofera. W 2022 roku obronił w swojej macierzystej uczelni pracę doktorską pt. Solowy repertuar organowy zachowany na terenie Europy środkowo-wschodniej w rękopiśmiennych źródłach muzycznych pochodzących z lat ok. 1570–1685 oraz związane z nim zagadnienia wykonawcze. W roku 2023 otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”, przyznawane za wybitne osiągnięcia w dziedzinie sztuki.
Równolegle z działalnością solową koncertuje także z zespołami wykonującymi muzykę dawną realizując partie basso continuo. Na tym polu współpracował z takimi zespołami jak m.in: Weser Renaissance Bremen, Europäisches Hanse-Ensemble, Filharmonia Łódzka, Filharmonia Krakowska. Grał pod kierownictwem m.in. Manfreda Cordesa, Andreasa Scholla i Paula Esswooda. Istotnym obszarem aktywności artysty jest działalność naukowa, któraskupia się wokół muzyki organowej XVI i XVII w. zachowanej na terenie Europy środkowo-wschodniej. Wyniki swoich badań prezentuje na krajowych i międzynarodowych konferencjach naukowych. Artur Szczerbinin jest także redaktorem
Czasopisma Naukowego Salezjańskiej Szkoły Organistowskiej w Przemyślu.