![](https://starysacz.um.gov.pl/wp-content/uploads/2023/03/obraz.png)
Informacje o Urzędzie Miejskim w Starym Sączu w języku łatwym do czytania – ETR.
To jest główny budynek urzędu, który znajduje się przy ul. Stefana Batorego 25 w Starym Sączu.
![](https://starysacz.um.gov.pl/wp-content/uploads/2023/03/obraz-1.png)
Główne wejście do budynku znajduje się od strony ul. Stefana Batorego 25.
Drugie wejście do urzędu jest od strony podwórka.
Wejście od strony podwórka jest odpowiednie dla osób niepełnosprawnych, starszych i dla mam z małym dzieckiem.
![](https://starysacz.um.gov.pl/wp-content/uploads/2023/03/obraz-2.png)
Jeśli przyjedziesz do nas autem, możesz zaparkować na miejscu parkingowym dla osób niepełnosprawnych od strony podwórka.
Miejsce to jest oznaczone kolorem niebieskim.
![](https://starysacz.um.gov.pl/wp-content/uploads/2023/03/obraz-3.png)
Urzędem kieruje burmistrz. Burmistrzem jest Jacek Lelek.
Burmistrzowi w pracy pomagają zastępca burmistrza, skarbnik, sekretarz oraz pracownicy.
Czym zajmuje się urząd?
W urzędzie możesz się zameldować, wyrobić dowód osobisty, zgłosić prowadzenie własnej firmy.
W urzędzie możesz otrzymać akt zgonu, akt urodzenia, wziąć ślub cywilny.
W urzędzie zapłacisz podatki i załatwisz sprawy dotyczące odbioru śmieci.
W urzędzie dostaniesz pozwolenie na wycięcie drzewa.
Urząd zajmuje się też drogami i chodnikami.
Ochrona środowiska, powietrza, zieleń i planowanie przestrzeni to też rzeczy za które odpowiada urząd.
W urzędzie znajduje się Kancelaria. Jest to pokój nr 11, na parterze.
Tutaj możesz zostawić pisma i inne dokumenty oraz uzyskać pomoc jak i gdzie załatwić swoją sprawę.
Kontakt z pracownikami urzędu.
Urząd jest czynny od poniedziałku do piątku.
Godziny pracy urzędu:
Poniedziałek od 7.30 do 15.30
Wtorek od 7.30 do 17.00
Środa od 7.30 do 15.30
Czwartek od 7.30 do 15.30
Piątek od 7.30 do 15.30
Jeśli chcesz się z nami skontaktować możesz zadzwonić na numer: 18 446 02 70.
Możesz wysłać e – mail na adres: gmina@starysacz.um.gov.pl
Możesz wysłać faks na numer: 18 446 02 73.
Możesz napisać pismo i wysłać na adres:
Urząd Miejski w Starym Sączu
ul. Stefana Batorego 25
33 – 340 Stary Sącz
Możesz też sam przynieść pismo do urzędu i zostawić w Kancelarii.
Jeśli potrzebujesz pomocy tłumacza języka migowego musisz poinformować o tym pracownika urzędu najpóźniej 3 dni przed wizytą w urzędzie.
Jeśli potrzebujesz pomocy proś śmiało.
Sprawozdanie
z realizacji Planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami realizowanego przez Urząd Miejski w Starym Sączu w latach 2022 – 2023.
Komunikat w sprawie powołania Koordynatora oraz Zespołu Koordynatorów do spraw dostępności.
Koordynator oraz Zespół Koordynatorów do spraw dostępności.
Postępowanie skargowe dotyczące zapewnienia dostępności cyfrowej.
Ogólnopolskie organizacje działające na rzecz osób niepełnosprawnych.